سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 87/6/12 | 2:47 صبح | نویسنده : بانو

 irib.ir :سلامت زنان مطمئن ترین راه برای رسیدن به زندگی بهتر برای همگان است و ظرفیت سازی و توانمند سازی آنان جهت مشارکت در برنامه های بهداشتی پیش نیاز اصلی برای ارتقاء بهداشت و نیل به اهداف سلامت جامعه می باشد .

آگاهی روز افزون در مباحث سلامت زنان موجب فزونی تلاش های بهداشت همگانی در سازماندهی فعالیت ها و ارتقاء سلامت و پیشگیری از بیماری در اقشار مختلف زنان شده است .

نکته قابل توجه اینکه ویژگی های جمعیتی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی جوامع در حال توسعه و وضعیت زنان در این جوامع متفاوت می باشد و موجب پیامدهای متفاوتی بر ابعاد مختلف بهداشت و سلامت آنان می گردد که باید در برنامه ریزی بهداشت و توسعه به آنها توجه لازم را مبذول داشت.

مسئولیت و نقشهای چند گانه و متعدد زنان سلامت آنان را مورد تهدید قرار می دهد . در بسیاری از جوامع زنان بار مضاعفی را تحمل می کنند و از آنها انتظار می رود که هم مسئول کارهای خانه باشند و به نیازهای همسر و فرزندانشان و گاهی خویشاوندان دیگر رسیدگی کنند و هم در بیرون خانه برای کسب درآمد کار کنند . در سراسر جهان در اغلب خانواده ها ، زنان نخستین کسانی هستند که صبح از خواب برمی خیزند و آخرین کسانی هستند که شب به بستر می روند . چنین زنانی چگونه می توانند به نیازهای بهداشتی خود بیاندیشند .

با توجه به مسئولیت های سنگین زنان در جامعه و با توجه به محوری بودن نقش آنها در تحکیم خانواده و نقش پررنگ آنها در اجتماع ضروری است جهت تأمین بهداشت و سلامت این گروه کوشش نموده تا بتوانند از این طریق در کل جامعه سلامتی را به ارمغان بیاورند .

تهیه و تنظیم : گروه اینترنتی نیک صالحی




  • قالب وبلاگ | قالب وبلاگ | بلاگ اسکای