سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : چهارشنبه 86/1/1 | 12:0 صبح | نویسنده : بانو

این سایت در سال گذشته پیگیر اخباری در رابطه با خوابگاه های دختران و کنترل رفت و آمد دختران در خوابگاه ها، تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و سهمیه بندی جنسیتی در آزمون ورودی دانشگاه ها بوده است. این سایت که از حدود یک سال پیش شروع به کار کرده است به گفته نسرین افضلی، یکی از اعضای تحریریه سایت برای پیگیری اخبار مخصوص دختران دانشجو به وجود آمد. افضلی می گوید: "می خواستیم جای مخصوصی برای این "نیمه خاموش " داشته باشیم که فقط حرف خودش را بزند که حرف های شان میان هزاران مشکل دیگر گم نشود،  مثلا میان اخبار حضانت و طلاق و .. و دیگر مشکلات زنان."

به گفته افضلی قشر دانشجو خیلی مهم و تاثیر گذار هستند و همچنین تاثیرپذیری خوبی دارند، و سایت نیمه خاموش تلاش کرده تا مخاطب خودش را از میان این قشر پیدا کند. افضلی می گوید: "گفتیم وقتی یک سایتی فقط خبر دختران دانشجو را پوشش بدهد، بعد از یک مدتی که همه این اخبار عمدتا ناگوار یک جا جمع بشود شاید بتوانیم به آنهایی که میگویند دختران دانشجو مشکلات خاصی ندارند و مشکل شان یا همان مشکلات زنانه و یا مشکلات دانشجویان است ثابت کنیم که نه، اینها هم مشکلات زنان را دارند و هم مشکلات  مردان دانشجو و هم مشکلات خاص خودشان را، به خاطر اینکه "دختر دانشجو" هستند." او به مشکلاتی از قبیل خوابگاه های دختران و مسائلی مانند کنترل رفت و آمد دختران در این خوابگاه ها، تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها و سهمیه بندی جنسیتی در آزمون ورودی دانشجویان به عنوان مشکلات خاص دختران دانشجو اشاره می کند که در این سایت مطرح شده اند.

در سال گذشته این سایت با دختران خوابگاهی مصاحبه کرده است و از مشکلاتشان نوشته است. این سایت کمپین ضد سهمیه بندی جنسیتی راه انداخته است و لوگوی طراحی کرده است با این شعار که: "تحصیل سهم من نیست! حق من است!" که این لوگو را برخی وبلاگ های طرفدار حقوق زنان هم می توان دید.

گروه فعال در این سایت در سال گذشته کارگاه های آموزشی در مورد شروط ضمن عقد برگزار کرده است. در مطالب خود در مورد آرای کمیته های انضباطی بر علیه دختران دانشجو نوشته است. همچنین این سایت خبری را درباره کشته شدن دختری در یکی از دانشگاه های کشور منتشر کرد که خبر آن در روزنامه ها هم انعکاس پیدا کرد. به گفته افضلی انتشار این خبر باعث شد دانشجویان زیادی در دانشگاه های مختلف به سایت های کامپیوتری دانشگاه هایشان بروند و خبر را بخوانند که موجب شد مسئولین برخی دانشگاه ها سایت های کامپیوتری را تعطیل کنند.
 
از برخی از شهرستانها با وب سایت نیمه خاموش در مورد خبرهای دانشجویی تماس می گیرند. خبر درگذشت زهرا بنی یعقوب، دانشجوی پزشکی، که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان درگذشت، به گفته افضلی نخستین بار توسط این سایت منتشر شد. افضلی می گوید که بعد از انتشار خبر در سایت آنها رسانه های خارجی این خبر را منعکس کردند و بعد از آن بود که رسانه های ایرانی "جرات کردند" روی این خبر کار کنند.




  • قالب وبلاگ | قالب وبلاگ | بلاگ اسکای