سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : سه شنبه 87/9/12 | 12:0 صبح | نویسنده : بانو

قهرمانی که در این برنامه زنان و کودکان قصد داریم به شما معرفی کنیم، خانم وان فان مادر یک کودک مبتلا به فلج مغزی در شهر نن نین منطقه خودمختار ملیت جوان گوان شی واقع در جنوب غرب چین است. طی چند سال پیش، او با همت تمام مرکزی را برای کمک به درمان کودکان مبتلا به فلج مغزی ایجاد کرده و آن را "خانه ان چی" نام گذاشته که به معنی خانه فرشته است. این مرکز به درمان و معالجه بسیاری از کودکان مبتلا که خانواده های فقیری دارند، کمک کرده است. او به دلیل این فعالیتش مورد ستایش سازمان ملل قرار گرفته و جایزه خدمت به معلولان را دریافت کرده است...

در سال 1992 میلادی وان فان 25 ساله دو دختر دو قلوی دوست داشتنی به دنیا آورد که آنها را بائو بائو و بی بی نام گذاشتند. ولی او هنوز لذت مادر شدن را کاملا احساس نکرده بود که تشخیص ابتلای بائو بائو به فلج مغزی در بیمارستان وان فان را به شدت ناامید و افسرده کرد.

او می گوید: نمی توانم احساس خودم را در آن موقع توضیح بدهم. فقط احساس می کردم که آسمان روی سرم خراب شد. نمی دانستم که چطور با این حقیقت روبرو شوم.

وان فان برای معالجه دخترش با بسیاری از پدر و مادرهایی که کودکان مبتلا به فلج مغزی داشتند و مقامات نهادهای خیریه در مناطق مختلف جهان آشنا شد. وان فان طی رفت و آمد با این افراد متوجه شد که بسیاری از کودکان مبتلا به فلج مغزی به سبب محدودیت عوامل مختلف، خدمات آموزش و پرورش و درمانی به موقع دریافت نمی کنند و فرصت های خوبی را از دست می دهند. از این رو او برای تغییر این وضع تصمیم گرفت نهادی را برای کمک به درمان کودکان مبتلا به فلج مغزی تاسیس کند و این نهاد در روز جهانی کودکان در یکم ماه ژوئن سال 2002 تاسیس شد. وان فان نام "خانه فرشته" را بر روی آن گذاشت.

او می گوید: می خواهم مردم بیشتری بدانند که بچه های استثنایی هم مانند فرشته ها هستند. در ضمن امیدوارم که خانه فرشته محلی برای آغاز پرواز این فرشته های کوچک باشد و مردم بیشتری در جامعه مانند فرشته ها به این کودکان توجه کنند.

خانه فرشته در اوائل تاسیس دارای 3 کارمند و 5 کودک مبتلا به فلج مغزی بود. بعدها خانواده های بیشتری خواستار پیوستن به این خانه شدند و وان فان نیز تا حد توان با گرفتن کمترین هزینه، فشارهای اقتصادی سنگین این پدرها و مادرها را کاهش می داد. اما پس از مدتی خانه فرشته با مشکلات اقتصادی رو به رو شد. اما وان فان به ادامه کارش اصرار کرد و حتی خانه اش را برای فروش گذاشت. او برای توسعه خانه فرشته کارش در دانشگاه را نیز رها کرد. با این وجود او هرگز از این تصمیمش پشیمان نشده و به خاطر این که می تواند بخشی از مسئولیت های اجتماعی را بر عهده بگیرد، به خود می بالد.

شیان شیان یک دختر 5 ساله است که دو سال پیش برای گرفتن آموزش و کمک به درمانش به خانه فرشته آمد. مادرش می گوید: قبلا او حتی نمی توانست سرش را بلند کند. اما پس از حدود دو سال معالجه او می تواند آرام آرام سرش را بلند کند. او از آمدن به اینجا خوشحال است. بعضی وقت ها که خوشحال می شود، حتی زیر لب می گوید که خوشحال است.

در شش سال گذشته خانه فرشته خدمات آموزشی به کودکان و والدین آنها و همچنین مراقبت از کودکان را در اختیار بیش از 80 کودک مبتلا به فلج مغزی و 500 خانواده از مناطق مختلف سراسر کشور گذاشته و در حال حاضر بعضی از این کودکان پس از درمان برای تحصیل وارد مدارس معمولی شده اند.




  • قالب وبلاگ | قالب وبلاگ | بلاگ اسکای